Facebook
Napisz do nas

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com

WYSZUKAJ PRODUKT

Infolinia

baner doradca 011

DOBIERZ OLEJ

katalog_oleju

Poradnik LIQUI MOLY pomoże Ci wybrać właściwy olej dla Twojego silnika!

 

POBIERZ KATALOG

katalog

min dodatek common

  • Dymienie i wibracje w silnikach Toyota, Mazda, Subaru
  • Japońskie silniki diesla z wtryskiwaczami Denso wymagają czystego oleju
  • Pakiet olej + dodatek ochroni wtryskiwacze common rail

 

Gdy wtryskiwacze common rail działają nieprecyzyjnie, skutkiem jest dymienie, nierówna praca silnika, wibracje, a nawet niszczenie dwumasowego koła zamachowego. Liqui Moly ma receptę na problemy z wtryskiwaczami silników diesla takich marek jak Toyota, Mazda, Subaru.

Dodatek do diesli z common rail

Dodatek do common rail Liqui MolyKolejne generacje układów wtryskowych common rail znacząco obniżały toksyczność spalin i podnosiły kulturę pracy silników Diesla dzięki coraz bardziej precyzyjnemu dawkowaniu paliwa. Dokładność liczona w dziesiątych miligrama jest jednak możliwa do utrzymania tak długo, jak tylko układ wtryskowy będzie czysty i wolny od osadów. Tymczasem ani obecność biokomponentów w oleju napędowym, ani wydłużone interwały serwisowe nie sprzyjają utrzymaniu wtryskiwaczy w nienagannej czystości. Gdy na zaworach sterujących oraz rozpylaczach wtryskiwaczy osadzają się zanieczyszczenia, dochodzi do zmiany dawkowania paliwa. Elektroniczna funkcja tzw. korekcji wtryskiwaczy jest w stanie wyrównywać dawki tylko do pewnego stopnia i zwykle po przebiegu 150-200 tys. km pojawiają się takie problemy, jak utrudniony rozruch, niestabilny bieg jałowy, nadmierne dymienie czy wibracje. Gdy korekcja wtryskiwaczy przekroczy wartość graniczną, nierównomierność pracy jest na tyle duża, że mogą się już pojawić kłopoty z trwałością dwumasowego koła zamachowego.

Toyota, Mazda, Subaru - wtryskiwacze Denso

Aby uniknąć problemów z systemem common rail, warto corocznie wymieniać filtr paliwa oraz w autach o wyższym przebiegu regularnie stosować preparat czyszczący układ paliwowy. Usterki wtryskiwaczy są szczególnym utrapieniem wielu kierowców japońskich samochodów (Toyota, Mazda, Subaru) posiadających silnik diesla o pojemności 2 litrów wyposażony w układ Denso. Liqui Moly producent olejów i chemii warsztatowej opracował w tym celu dodatek do silników z układem common rail art. nr 2185. Nie tylko czyści on wtryskiwacze, ale również zabezpiecza przed zużyciem sekcje tłoczące pompy wysokiego ciśnienia systemu common rail. Produkt ten można stosować do samochodów z dowolnym rodzajem układu wtryskowego common rail (Bosch, Denso, Delphi, Siemens-Continental, zarówno typu elektromagnetycznego, jak i piezoleletrycznego). Preparat został wszechstronnie przebadany, a marka producenta Liqui Moly jest gwarancją bezpieczeństwa jego stosowania. Opakowanie Liqui Moly 2185wystarcza na 70 litrów paliwa i zabezpiecza silnik na dystansie 2000 km.

Olej plus dodatek – common rail

olej Liqui Moly Top Tec 4300 5w30

Silniki wysokoprężne z systemem common rail są szczególnie wrażliwe na jakość oleju silnikowego. Z uwagi na bardzo wysoki moment obrotowy i wynikające z tego obciążenia, powinien być stosowany środek smarny możliwie najwyższej jakości. Wysoką ochronę i czystość silnika wielu japońskich konstrukcji zapewnia olej Liqui Moly Top Tec 4300 5W-30, który może być stosowany zarówno w jednostkach wyposażonych w filtr cząstek stałych, jak i w dieslach bez tego rozwiązania. Olej wysokiej jakości oraz regularnie stosowany dodatek do common rail 2185 pozwalają na znaczące wydłużenie trwałości całego silnika.